Tunni teemad 04.03-.....
klass
|
teema
|
tunni sissu
|
4.
|
KEELPILLID
Poogenkeelpillid Näppekeelpillid
Vastlad, Viiuli ajalugu, ehitus ja mänguvõtted
Keelpilli ehitamine
Kitarr ja harf ning nende päritolu ja areng. Loomingulised tegevused
Tulemused.
Õpilane:
*teab kuidas tekib heli keelpillidel,
*iseloomustad keelpilli;
*kuulatud muusikapalade põhjal iseloomustada keelpilli tämbrit ning eristada neid muusikateoses.
|
Teadmised ja oskused:
*teab kuidas tekib heli poogenkeelpillidel, ( viiul, kontrabass, * viiul tšello kontrabass *viul jtšello ) näppepillidel (kannel, kitarr)
tv ül 23
Muusika kuulamine: õp lk 96 tv ül 23 lk 28-29
Märkus: keelpille kuulatakse kahe õppetunni jooksul.
*iseloomustab mängutehnilisi võimalusi.
*kuulatud muusikapalade põhjal iseloomustada keelpilli tämbrit ning eristada neid muusikateoses.
|
5.
|
ORKESTER Ja DIRIGENT I
Instrumentaalmuusika, Sümfooniaorkester, orkestriliigid, peadirigent, partituur, Neeme Järvi, Eri Klas, Tõnu Kaljuste
Tulemused.
õpilane:
*Teab esimest Eesti puhkpilliorkestri asutajat ja orkestrit, *sümfooniaorkestri tekkelugu,
*tunneb sümfoonia- orkestri pillirühmi ja pille,
*nimetab erinevaid orkestriliike ja pillikoosseise
*Teab eesti tuntumaid orkestridirigente ja orkestreid.
*teab mõiste partituur tähendust.
|
Teadmised ja oskused:
*1 mõistab tähendus “instrumentaalmuusika”Loeme teksti õp lk 104-107
*teab sümfooniaorkestri tekkelugu
*nimetab erinevaid orkestriliike ja pillikoosseise (õp lk 104-107 ül 25)
Muusika kuulamine:
* Iseloomustab muusika iseloomu, meloodia liikumist, dünaamikat, tempot,
Sümfooniaorkester, dirigent Neeme Järvi Peer Gynt E. Grieg (www.youtube.com. Berliner Philharmonice)**
*Eristab orkestri koosseisu kuuluvaid pillirühmi,
*iseloomustab kuulatava orkestri tämbrilist omapära,
|
6.
|
EUROOPA RAHVASTE MUUSIKA I
Tunni kirjeldus:
SOOME
Soome kultuur, rahvamuusika ja tantsud. Soome heliloojad ja nende tuntumad teosed.
õp lk 90 tv lk 42 ül 19
Vastlapäev, finn, runolaul, algriim, Kalevipoeg, rahvatantsud, rahvapllid, Eesti hümn ja Frederik Pacius, Jean Sibelius,sümfooniline poeem, Lordi
Teadmised.
Õpilane:
*jutustab vastlapäeva kommetest,
*Laulab rahvalaulu emotsionaalselt ning laulu stiili arvestades.
*On tutvunud soome kultuuritraditsioonide ja rahvamuusikaga,
*väljendab oma arvamust ja põhjendab seda muusikalist oskussõnavara kasutades
|
Teadmised ja oskused:
*jutustab vastlapäeva kommetest
*знает расположение Финляндии на карте.õp lk 88-89 tv lk 41 Värvime Soome lipude järgi
*tutvustanud mõistedega finn, runolaul, algriim, Kalevipoeg, rahvatantsud, rahvapllid, Eesti ja Soome hümn ja Frederik Pacius, Jean Sibelius, sümfooniline poeem, Lordi õp lk 90 Loeme teksti järjest
Muusika kuulamine:
*tv lk 42 (3) muusika teraapia
*Märab kooseisu ja pille.
*Kirjeldab , milliseid tundeid ja mõtteid helilooja selle looga edasi annab
*jutustab eurovisiooni lauluvõistluste traditsioonist
“Konevitsa kloostri kellad” (kantele) (katkend) CDIII nr 9
Jean Sibelius. “Andante festivo” (katkend) CDIII nr 11
|
7.
|
VASKPUHKPILLID I
TROMPET JA
TROMBOON
Mõisted/ märksõnad: Vaskpuhkpill, kõlatoru, kõlalehter, huulik, vibreerimine, naturaalheliriida, ventiilisüseem, sordiin, trompet, sopranpill, clarino-trompet, tromboon liuguriga, trompet, kuliss, glisando
Tunni kirjeldus:
Vaskpuhkpillid: trompet, tromboon. Loomingulised tegevused
Tunni eesmärk:
Vaskpuhkpillid, heli teke vaskpuhkpillidel; trompeti ja trombooni sünni- ja arengulugu; nende tämbri eristamine muusikateostes ja iseloomustamine kuulatud muusikapalade põhjal
Tulemused.
Õpilane:
*oskab iseloomustada vaskpuhkpille;
*kuulatud muusikapalade põhjal iseloomustada trompeti ja trombooni ning eristada neid muusikateoses.
*teab kuidas tekib heli vaskpuhkpillidel;
*tutvunud trompeti ja trombooni sünni-ning arengulooga.
|
õp lk 64-65 tv lk 27-31
Teadmised ja oskused:
*Teab, et sümfooniaorkestri vaskpillirühma kuuluvad: trompet, metsasarv, tromboon, tuuba,e-tund 7 kl/13/1
*teab ja kasutab mõisteid pillide kirjeldamisel mõisteid kausshuulik, kõlalehter, ventiilid, sordiin. e-tund 7 kl/12/1
*Seletab,et helikõrgust saab muuta ventiilisüsteemile järgi
*oskab nimetada eesti tuntumaid puhkpillimängijaid, tv lk 28 (2,3)
*tutvunud trompeti ja trombooni sünni- ning arengulooga.
Richard Wagner. Avamäng ooperile “Tannhäuser” tromboonCDI, nr 47
Gleen Miller” Moonlait serenade” tromboon
*eristab trompeti ja trombooni kuulatud muusikateoses
*nimetab esituskoosseis
*Leiad sobivad omadussõnu vaskpuhkpillide kõla iseloomustamiseks,
|
8.
|
AUTORIÕIGUSED
*Autoriõigus
**EAÜ
**EFE
** EEL
**Intellektualomand
* Rock-ja popmuusika stiilid
Tulemused. Õpilane:
*Seletab miks on tarvis autorite loomingut piraatluse eest kaitsta
* Teab, mida teevad autorikaitse ühingud ja kelle õiguste eest nad seisavad.
|
Teadmised ja oskused:
*Seletab miks on tarvis autorite loomingut piraatluse eest kaitsta
* Teab, mida teevad autorikaitse ühingud ja kelle õiguste eest nad seisavad.
|
9.
|
OPERETT
Tulemused.
Õpilane:
*oskab iseloomustada operetti kui lavamuusikažanri;
*oskab nimetada operetti ning teiste lavamuusika ühisjooni ja erinevusi
| Minu veetlev leedi: 1Minu veetlev leedi: 2
EMA Kõrgema Lavakunstikooli/Eesti Draamateatri etendus
|
2c
|
VASTLASÕIT
Tulemused.
Õpilane:
*jutustab vastlapäeva kommetest,
*leiab laulu tekstist vastlapäeva kombeid,
*suhestab laulu sõnumit tunni teemaga
|
Teadmised ja oskused:
*jutustab vastlapäeva kommetest, !!!что такое масленница смешарики-масленница раздолье-масленница масленница- обычаи и традиции tv lk 31 “Kelgumäel
*kinnistab teadmisi töövihiku ülesannete kaudu nr 24:
-kirjutab noodid noodijoonestikule, esitab viisi koos käemärkidega ja astmedega,
-laulab erinevates tempodes: aeglaselt, kiiresti
Muusika kuulamine:
*leiab laulu tekstist vastlapäeva kombeid,
*suhestab laulu sõnumit tunni teemaga,
Laulmine:
Rahvalaulud:
Vastlapäev tuleb
Saanisõit
Muusikaline Liikumine, Omalooming:
„Koer lä’eb karja”CD, 33.R. Päts, lasteriim.
*Kirjeldab muusika meeleolu,
*leiab muusika väljendusvahendid,
*liigub vastavalt tempo muutusele.
*Esitab laulu koos liigutustega.
*Mõtleb laulule liigutused juurde.
Pillimäng:
*Mängib laulule saadet
3 I Z I kõlapulkadel või tamburiinil.
|
3.-4c
|
MUUSIKA SÜNNIB TANTSUST
rahvalooming ehk folkloor, rahvatants, kombed, polka, gopak, kadril
DI
Ostinato
Tulemused.
Õpilane:
*jutustab vastlapäeva kommetest,
*suhestab laulu sõnumit tunni teemaga
*tantsib rahvatantsu
|
Teadmised ja oskused:
*jutustab vastlapäeva kommetest,
Laulud ja hääle arendamine:
Перед весной Русская народная песня
”Sääsk” lk 108 (DI)„Потанцуй со мной дружок» стр 98
*Esitab laulu hoogsalt koos tantsuga.
Не щебечи, соловейку lk 100Muusika kuulamine:
Muusikaline liikumine: esitab laulu tantsuga
Teadmised/oskusedTöövihik: DI õp lk 109, tv lk 26 ül 23 (1) POLKA õp lk 121 tv lk 35
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий