09.03.2020

Tunni teemad 09.03-.....

Tunni teemad 09.03-.....

klass
teema
tunni sissu
4.
PUHKPILLID
Uus rütm:
Eeltakt

puupuhkpillid
klarnet
flööt
oboe
fagott
vaskpuhkpillid
trompet
metsasarv
tromboon
tuuba
VARIATSIOONID
Tulemused.
Õpilane:
*Tunneb eeltakti ja oskab seda kasutada musitseerimisel.
*teab kuidas tekib heli puhkpillidel,

Puhkpillide tutvustamiseks ja pillimängija elukutse tutvustamiseks  kutsuda võimalusel esinema professionaalne muusik. Anda esinemisvõimalus ka muusikakooli õppivatele  puhkpilli eriala õpilastele. 
Teadmised ja oskused:
*kordab keelpillid ja eristab neid kuulamise järgi, määrab õige pill numbriga tv 28-29 1) harf, tšello, kitarr, kontrabass, viiul
*teab kuidas tekib heli puhkpillidel, (puupuhkpillid  flööt, saksofon)  (vaskpuhkpillid trompet) *e-Tund 7 kl video klarneti ja flööti kohta
video klarneti kohta 3 min
video tutvumas flööti 8 min
video flöödi erinevad mänguvõtted 2:37
Trompet e-T 2:35
OBOE ET 7- 10min
fAGOTT 2:59
METSASARV 7:42
tromboon
tuuba
Laulmine:
Kodukeel rahvalik viis (lk125). Astmetega.
*Laulab emotsionaalselt ja tunnetab eesti keele ilu.
Muusika kuulamine:(lk 98- 101, TV lk 30-31).
Märkus: puhkpille kuulatakse kahe õppetunni jooksul.
Flööt-Aasal H. Eller (CD 3,9);
Oboe-Aaria E. Tamberg (CD 3, 17); 
Klarnetikontsert-Adagio. Mozart klarnet
Fagott- Allegro spirituoso J.Senaille(CD 3, 16);
Trompet- Napoli tants Tšaikovski (CD,19);
Metsasarvekontsert.Mozart nr.3, Es duur, 3. Osa (CD13); 
Tromboonikontsert 1.osa N-Rimski Korsakov (youtube.com, sol.Demidenko) 
Tuubakontsert E. Tamberg (CD 3,18.) tuuba
.
5.
Koorilaul  eestluse kandjana
Tunneb kooriliike, häälerühmi, teab laulupeo traditsiooni tekkelugu, teab eesti tuntumaid koore, kooride dirigente

õp lk 98-101 tv lk 41
Teadmised:
*Tunneb kooriliike, häälerühmi,
*teab laulupeo traditsiooni tekkelugu, 
*teab eesti tuntumaid koore, kooride dirigente
Kui kungla rahvas 
*Tuletab meelde K. A. Hermanni tähenduse eesti kultuuriloos,
*tunnetab 2/4 taktimõõdus rõhulist osa.
Kui mina laulan
*Määrab laulu helistiku.
* Tunneb kooriliike, häälerühmi,
*teab laulupeo traditsiooni tekkelugu,
*teab eesti tuntumaid koore, kooride dirigente (TV ül 24).
Muusika kuulamine:
õp lk 101 CD III 4-10 
segakoor-Kui Kungla rahvas K. A. Hermann (DVD Maa ja ilm laulupidu- rokikoor (segakoor)
*Võrdleb omavahel tunni ja laulupeo esitusi.
Naiskoor- Ei saa mitte vaiki olla M. Härma
Poistekoor- Tule metsa- R. Rannap
Lastekoor- Majake mere ääres Ü. Vinter,
Mudilaskoor- Burattino laul O. Ehala
Meeskoor- Muhu tants
Ühendkoor- Mis maa see on Sisask (www. youtube.com X1 Noorte laulupidu)**
*Tunneb kooriliike tämbri järgi,
*tunnetab ühislaulu ja laulupeo väge,
*teab oma kooli kooriliike ning kirjeldab/
iseloomustab neid.
Laulmine:
Luukere meresõit õp lk 86 “Salapärane kapp”   Laul 14:40 minutist
Muhu tants õp lk 88
6.
EUROOPA RAHVASTE MUUSIKA II
Tunni kirjeldus:   
ROOTSI
Rotsi kultuur, rahvamuusika ja tantsud. Rotsi heliloojad ja nende tuntumad teosed.
 Teadmised.
Õpilane:
*on tutvunud rootsi kultuuritraditsioonide ja rahvamuusikaga,
* on tutvunud naaberrahvaste muusikaga (pillidega). 

*Oskab erinevaid kultuure omavahel ning kodumaaga võrrelda. Laulab teiste rahvaste rahvalaule.
Teadmised ja oskused:
*rootsi muusikapillid Nükkerlharf  hiiu kannel
*знает, что Rootsi член Евросоюза tv lk 49 Europa liidu hümn   сопровождение
Laulud ja hääle arendamine:

Tää kylä ämmät Soome rahvalaul õp lk 93

Muusika kuulamine: 
Nükkelharf CDIII nr 15

Benny Anderson, Bjorn Ulvaeus “Waterloo” (katkend) CDIII nr 17

7.
VASKPUHKPILLID II

METSASARV
TUUBA
Mõisted/ märksõnad:
Metsasarv, jahisarv, kõlalehter, keermed, naturaalpill, naturaalhelirida, ventiilid, täistopeltsarv
Tunni kirjeldus:
Vaskpuhkpillid: metsasarv, tuuba. Loomingulised tegevused 
Tunni eesmärk:
Heli teke vaskpuhkpillidel; olulisemad tähised metsasarve ja ja tuuba sünni- ja arenguloos; metsasarve ja tuuba kõla eristamine muusikateoses ning iseloomustamine kuulatud muusikanäidete põhjal
Tulemused.
Õpilane:
*Teab vaskpuhkpille metsasarv,tuuba,
*teab millised on olulisemad tähised metsasarve ning tuuba sünni- ja arenguloos
*oskab iseloomustada metsasave ja tuuba kõla ning eristada seda
*oskab nimetada eesti tuntumaid puhkpillimängijaid.
.
Teadmised ja oskused: õp lk 64-65 tv lk 27-29
*tutvunud metsasarvi ja tuuba sünni- ning arengulooga.
**metsasarv  e-tund 7 kl/13/1 video 7:42 alphorn
**tuuba    e-tund 7 kl/13/2 video 4:33 cimbass 0:52 sousaphon
Muusika kuulamine: õp lk 66 (3,4, 7ja 8) tv 46-47
Richard Strauss.Sümfooniline poeem "Till Eulenspigel"(metsasarv) CDI  , nr 45  
Uinuva tuuba valssP. Tšaikovski   arhiiv.err.ee
*analüüsib muusikapala vastavalt ülesannetele õp. lk 67-68
*eristab metsasarve ja tuuba kuulatud muusikateoses
*nimetab esituskoosseis
*Leiad sobivad omadussõnu vaskpuhkpillide kõla iseloomustamiseks,

Laulmine: 
“Saanisõit” Rootsi laul õp lk 69
“Tuulepoiste jenka” Toivo Kärki õp lk 70
„Tasuta“ muusika P. Pajusaar, sõnad H. Käo; lk 72 Kuulmise järgi.
*laulab ilmekalt fonogrammi ja /või klaveri saatel
*kasutab laulmisel rütme tai-ri ja ri-tai.
*teab segno märki ja rakendab seda musitseerimisel.
Suudlus läbi klaasi”õp lk 80 
”Hopladii-hopladaa” lk 88 ingl keel

 „Sind surmani”, Jää vabaks Eesti meri”lk 93
8.
.POP- JA ROCKMUUSIKA I
Rock muusika tunnused
pop- ja rock-muusika erinevused
  1. õp lk 123/136 Rock`i puu  
  2. tv lk 30 on tutvunu dpop-ja rockmuusika tunnustega (instrumendid, akordika, harmoonia, meloodia, rütmika, taktimõõdud, esituslaad)
  3. tv 30 ( 2) pop- ja rock- muusika erinevused
Teadmised ja oskused: 
*Teab ja kirjeldab  Rock-muusika tunnused ja rock -ja pop- muusika erinevused õp lk 137 tv lk 30  (1,2)
Laulmine:
„Money, money, money Muusika ja sõnad ABBA lk 128 Kuulmise järgi.
*laulab selge diktsiooni, loomuliku hingamisega ning laulude stiili arvestades 
Take me home, Country RoadsMuusika ja sõnad John Denvers lk 128 Kuulmise järgi.
*laulab selge diktsiooni, loomuliku hingamisega ning laulude stiili arvestades
Pillimäng:
9.
OPERETT
Tulemused.
Õpilane:
*oskab iseloomustada operetti  kui lavamuusikažanri;
*oskab nimetada operetti ning teiste lavamuusika ühisjooni ja erinevusi



Minu veetlev leedi: 2

EMA Kõrgema Lavakunstikooli/Eesti Draamateatri etendus


2c
KEVADE MÄRGID I
 t 53-54
JUBA LINNUKESED VÄLJAS LAULAVAD

Tulemused.
Õpilane:

*eristab erinevaid linnud    nende hääle järgi

Римский Корсаков “Сказка о царе Салтане” ШШК 6:39  Пушкин 53:17 
 Laulmine:
Песня солнышка стр 120
Кукушка и воробей  lk 122
“Пение птиц”lk 123
“Lindude kevad” lk 124
“Птичка” lk 125
Kop-kop-kop” R. Päts, M. Veetamm lk 101. Noodi järgi.
*Esitab laulu puhta intonatsiooniga ja selge diktsiooniga.
Muusika kuulamine:
CD, 35. Tihane” T. Raadik, H. Käo.
*Kuulab muusikat tähelepanelikult ja mängib pauside ajal rütmipillil kaasa.
Teadmised ja oskused:


3.-4c
IGAL AJAL OMA TANTS
DI
Menuett
Tulemused.
Õpilane:
nimetab menueti tunnused,

*  jutustab J.S. Bachi heliloomingust,
Laulud ja hääle arendamine:
„Потанцуй со мной дружок» стр 98
Не щебечи, соловейку lk 100
Плясовая lk 101
Старый танец lk 103
Полька lk 104
Lauge , poisid lk 105
 «Менуэт» J.S. Bach стр 107.Noodi järgi.
 *Esitab laulu hoogsalt koos tantsuga.
Teadmised/oskused Töövihik: tv lk 26 ül 23 (1)/ nimetab menueti tunnused,*  jutustab J.S. Bachi heliloomingust, 
Muusika kuulamine: tv lk 44 (22)
*puhkpilli orkester
 * Kirjeldab muusika meeleolu ja nimetab menueti tunnused.
Pillimäng: 
* Mängib saadet:õp lk 101 või 3  I П  П mõnel rütmipillil.
Muusikaline liikumine:
  «Menuett»  J.S. Bach
* Esitab laulu elegantselt mõõdukas tempos koos kaasmänguga.
Omalooming:

 Mõtleb „Virulaste tantsule“ liigutusi juurde.


Комментариев нет:

Отправить комментарий