Tunni teemad 09.03-.....
klass
|
teema
|
tunni sissu
|
4.
|
PUHKPILLID
Uus rütm:
Eeltakt
puupuhkpillid
klarnet
flööt
oboe
fagott
vaskpuhkpillid
trompet
metsasarv
tromboon
tuuba
VARIATSIOONID
Tulemused.
Õpilane:
*Tunneb eeltakti ja oskab seda kasutada musitseerimisel.
*teab kuidas tekib heli puhkpillidel,
|
Puhkpillide tutvustamiseks ja pillimängija elukutse tutvustamiseks kutsuda võimalusel esinema professionaalne muusik. Anda esinemisvõimalus ka muusikakooli õppivatele puhkpilli eriala õpilastele.
Teadmised ja oskused:
*kordab keelpillid ja eristab neid kuulamise järgi, määrab õige pill numbriga tv 28-29 1) harf, tšello, kitarr, kontrabass, viiul
*teab kuidas tekib heli puhkpillidel, (puupuhkpillid flööt, saksofon) (vaskpuhkpillid trompet) *e-Tund 7 kl video klarneti ja flööti kohta
video klarneti kohta 3 min
video tutvumas flööti 8 min
video flöödi erinevad mänguvõtted 2:37
Trompet e-T 2:35
OBOE ET 7- 10min
fAGOTT 2:59
METSASARV 7:42
tromboon
tuuba
Laulmine:
Kodukeel rahvalik viis (lk125). Astmetega.
*Laulab emotsionaalselt ja tunnetab eesti keele ilu.
Muusika kuulamine:(lk 98- 101, TV lk 30-31).
Märkus: puhkpille kuulatakse kahe õppetunni jooksul.
Flööt-Aasal H. Eller (CD 3,9);
. |
5.
|
Koorilaul eestluse kandjana
Tunneb kooriliike, häälerühmi, teab laulupeo traditsiooni tekkelugu, teab eesti tuntumaid koore, kooride dirigente
õp lk 98-101 tv lk 41
|
Teadmised:
*Tunneb kooriliike, häälerühmi,
*teab laulupeo traditsiooni tekkelugu,
*teab eesti tuntumaid koore, kooride dirigente
Kui kungla rahvas
*Tuletab meelde K. A. Hermanni tähenduse eesti kultuuriloos,
*tunnetab 2/4 taktimõõdus rõhulist osa.
Kui mina laulan
*Määrab laulu helistiku.
* Tunneb kooriliike, häälerühmi,
*teab laulupeo traditsiooni tekkelugu,
*teab eesti tuntumaid koore, kooride dirigente (TV ül 24).
Muusika kuulamine:
KLASSIKALINE POISTEKOOR õp lk
õp lk 101 CD III 4-10
segakoor-Kui Kungla rahvas K. A. Hermann (DVD Maa ja ilm laulupidu- rokikoor (segakoor)
*Võrdleb omavahel tunni ja laulupeo esitusi.
Naiskoor- Ei saa mitte vaiki olla M. Härma
Poistekoor- Tule metsa- R. Rannap
Lastekoor- Majake mere ääres Ü. Vinter,
Mudilaskoor- Burattino laul O. Ehala
Meeskoor- Muhu tants
Ühendkoor- Mis maa see on Sisask (www. youtube.com X1 Noorte laulupidu)**
*Tunneb kooriliike tämbri järgi,
*tunnetab ühislaulu ja laulupeo väge,
*teab oma kooli kooriliike ning kirjeldab/
iseloomustab neid.
Laulmine:
Muhu tants õp lk 88
|
6.
|
EUROOPA RAHVASTE MUUSIKA II
Tunni kirjeldus:
ROOTSI
Rotsi kultuur, rahvamuusika ja tantsud. Rotsi heliloojad ja nende tuntumad teosed.
õp lk 96 tv lk43 ül 20
CD III 15,16, 17 http://laulmine6klass.blogspot.com.ee/search/label/Rootsi%20%C3%B5p%20lk%2096
Teadmised.
Õpilane:
*on tutvunud rootsi kultuuritraditsioonide ja rahvamuusikaga,
* on tutvunud naaberrahvaste muusikaga (pillidega).
*Oskab erinevaid kultuure omavahel ning kodumaaga võrrelda. Laulab teiste rahvaste rahvalaule.
|
Teadmised ja oskused:
Laulud ja hääle arendamine:
Tää kylä ämmät Soome rahvalaul õp lk 93
Muusika kuulamine:
Nükkelharf CDIII nr 15
Benny Anderson, Bjorn Ulvaeus “Waterloo” (katkend) CDIII nr 17
|
7.
|
VASKPUHKPILLID II
METSASARV
TUUBA
Mõisted/ märksõnad:
Metsasarv, jahisarv, kõlalehter, keermed, naturaalpill, naturaalhelirida, ventiilid, täistopeltsarv
Tunni kirjeldus:
Vaskpuhkpillid: metsasarv, tuuba. Loomingulised tegevused
Tunni eesmärk:
Heli teke vaskpuhkpillidel; olulisemad tähised metsasarve ja ja tuuba sünni- ja arenguloos; metsasarve ja tuuba kõla eristamine muusikateoses ning iseloomustamine kuulatud muusikanäidete põhjal
Tulemused.
Õpilane:
*Teab vaskpuhkpille metsasarv,tuuba,
*teab millised on olulisemad tähised metsasarve ning tuuba sünni- ja arenguloos
*oskab iseloomustada metsasave ja tuuba kõla ning eristada seda
*oskab nimetada eesti tuntumaid puhkpillimängijaid.
. |
Teadmised ja oskused: õp lk 64-65 tv lk 27-29
*tutvunud metsasarvi ja tuuba sünni- ning arengulooga.
Richard Strauss.Sümfooniline poeem "Till Eulenspigel"(metsasarv) CDI , nr 45
*analüüsib muusikapala vastavalt ülesannetele õp. lk 67-68
*eristab metsasarve ja tuuba kuulatud muusikateoses
*nimetab esituskoosseis
*Leiad sobivad omadussõnu vaskpuhkpillide kõla iseloomustamiseks,
Laulmine:
“Saanisõit” Rootsi laul õp lk 69
“Tuulepoiste jenka” Toivo Kärki õp lk 70
„Tasuta“ muusika P. Pajusaar, sõnad H. Käo; lk 72 Kuulmise järgi.
*laulab ilmekalt fonogrammi ja /või klaveri saatel
*kasutab laulmisel rütme tai-ri ja ri-tai.
*teab segno märki ja rakendab seda musitseerimisel.
”Hopladii-hopladaa” lk 88 ingl keel
„Sind surmani”, Jää vabaks Eesti meri”lk 93
|
8.
|
.POP- JA ROCKMUUSIKA I
Rock muusika tunnused
pop- ja rock-muusika erinevused
|
Teadmised ja oskused:
*Teab ja kirjeldab Rock-muusika tunnused ja rock -ja pop- muusika erinevused õp lk 137 tv lk 30 (1,2)
Laulmine:
„Money, money, money“ Muusika ja sõnad ABBA lk 128 Kuulmise järgi.
*laulab selge diktsiooni, loomuliku hingamisega ning laulude stiili arvestades
*laulab selge diktsiooni, loomuliku hingamisega ning laulude stiili arvestades
Pillimäng:
|
9.
|
OPERETT
Tulemused.
Õpilane:
*oskab iseloomustada operetti kui lavamuusikažanri;
*oskab nimetada operetti ning teiste lavamuusika ühisjooni ja erinevusi
| Minu veetlev leedi: 2
EMA Kõrgema Lavakunstikooli/Eesti Draamateatri etendus
|
2c
|
KEVADE MÄRGID I
t 53-54
JUBA LINNUKESED VÄLJAS LAULAVAD
Tulemused.
Õpilane:
*eristab erinevaid linnud nende hääle järgi
|
Laulmine:
Песня солнышка стр 120
Кукушка и воробей lk 122
“Пение птиц”lk 123
“Lindude kevad” lk 124
“Птичка” lk 125
„Kop-kop-kop” R. Päts, M. Veetamm lk 101. Noodi järgi.
*Esitab laulu puhta intonatsiooniga ja selge diktsiooniga.
Muusika kuulamine:
CD, 35. „Tihane” T. Raadik, H. Käo.
*Kuulab muusikat tähelepanelikult ja mängib pauside ajal rütmipillil kaasa.
Teadmised ja oskused:
|
3.-4c
|
IGAL AJAL OMA TANTS
DI
Menuett
Tulemused.
Õpilane:
nimetab menueti tunnused,
* jutustab J.S. Bachi heliloomingust,
|
Laulud ja hääle arendamine:
„Потанцуй со мной дружок» стр 98
Не щебечи, соловейку lk 100
Плясовая lk 101
Старый танец lk 103
Полька lk 104
Lauge , poisid lk 105
За рекою старый дом lk 106
«Менуэт» J.S. Bach стр 107.Noodi järgi.
„Virulaste tants“ õp lk 120
*Esitab laulu hoogsalt koos tantsuga.
Teadmised/oskused Töövihik: tv lk 26 ül 23 (1)/ nimetab menueti tunnused,* jutustab J.S. Bachi heliloomingust,
Muusika kuulamine: tv lk 44 (22)
*puhkpilli orkester
* Kirjeldab muusika meeleolu ja nimetab menueti tunnused.
Pillimäng:
* Mängib saadet:õp lk 101 või 3 I П П mõnel rütmipillil.
Muusikaline liikumine:
* Esitab laulu elegantselt mõõdukas tempos koos kaasmänguga.
Omalooming:
Mõtleb „Virulaste tantsule“ liigutusi juurde.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий